Tuesday, August 10, 2010

First Expenditure

Assalamualaikum

Yaw

Banyak mende aku na citer kat korang sebenarnye. Tapi aku wat post laen2 la eyh. Post ni aku na cter psl trip aku baru ni. Its great to me as someone yang jarang2 merantau negeri orang ni.

KPT dah kua. Ade yang shopping, ade yang bli barang keperluan, macam2 lagi arh. Tak ketinggalan gak ngan diri aku ni. Aku manfaatkan duit aku ni dengan buat something yang bleh puaskan nafsu aku ni. Hari sabtu bersamaan ngan 7hb Ogos 2010 aku ngan member aku Buyot gerak g Penang.

Gerak sane lebih kurang 3 ptg. Rehat jap uma member, pastu kua g mkn. Pastu bersiar2 ke Padang Kota, then balek uma balek. Boleh tahan ar penat. Tapi puas beb. Malam tu kitorang ta lepas peluang utk ikut member2 jalan2 pusing penang. Lebih kurang kol 12 dari uma. Dari Bukit Mertajam lajak ke Padang Kota, terus ke Balik Pulau and turun ke Batu Feringghi.
3 jam atas moto. kalau aku balek perak pown da smpai. Bukan la besar sgt penang tu smpai 3 jam ats motor, 3 jam ats motor sbb kelajuan motor cume 40km/jam. Lenguh bontot aku.

Pusing punye pusing satu Penang tu kol 4lebih ktorang pown bergerak balek.

Betul la orang ckp malang tak berbau. Otw balek tu dua orang drpd member aku excident. Betul2 kat blakang aku diorang jatuh. Kepala aku yang tengah ngantok tyme tu terus terkejut. wey~ Tengah2 jalan kot dorang jatuh. Naseb baek la tak teruk sgt. Tapi motor agak teruk. Huhu. Dalam pada tu ade gak mende2 yang klaka jadi.

Lepas je dorang jatuh ade Lancer sebijik parking tengah jalan betul2 blakang tmpat dorang jatuh. Then ade la sorang brader ni kua dari kete tu. Belum sempat ape2 terus suruh member aku mengucap. Wahahahaha. Dongoi~
Tapi niat dy baek la nak menolong. Dy swoh la member aku tu masok kete dy, tapi ble bukak je kete cikaro penuh kat blakang. Wahaha. Member aku siap ckp "cam ta muat je bang" Hahaha. Adoi~
Setelah dianalisis, rupenye dy tgh mabuk. Huhuu. Tapi ape yang aku bleh ckp psl orang Penang ni, dorang memang baek. Kalau nak tolong tu betul2 tolong. Tapi kenape ble selak je surat khabar naik name Bukit Mertajam? Hm.. Huhu. macam2.

Hikmah disebalik kejadian tu aku jadi rapat ngan dorang. Hehe.
Krenye first expenditure aku kali ni membuahkan sesuatu yg jarang aku dapat. Kepuasan dah tentu. Dan bonus dari tu aku dah tambah kawan2 aku.

Okay la geng! Nak dkat kol 1 dah. Aku kne tido. Esok keje. See you then!

0 Bicara Yang Arif:

Post a Comment