Monday, July 5, 2010

Mimpi

Assalamualaikum wtb

Yaw~

Ape ade ngan mimpi? Benarkah ade mimpi yang menjadi kenyataan? Ape itu dejavu?
Korang tanyelah Mr Google yang serba tahu itu.


Ape yang aku nak citer kat korang dlm post ni adalah satu topik yang dibualkan oleh aku and adek aku siang tadi. Sambil lepak kat kedai mamak tah camne bleh terkeluar topik ni.

Mimpi adek aku:
Latar masa mimpi dy ni tyme tu kitorang same2 dah besa. Same2 dah ade keje sendiri. Dalam mimpi dy, tyme tu kitorang same2 balek kampung nak jenguk mak, ayah, ngan adek kitorang. Yang bestnye, aku balek drive kereta ape korang taw.. MITSUBISHI EVO 10! Haaa.. Gempak an. Dy kata tyme tu aku dah berjaya menjadi seorang artis yang terkenal di tanah air. Adek aku plak drive BMW 7series. Hahaha. Taknak kalah ni. Yang tak tahannye, tyme tu dy dah siap bawak bakal menantu mak aku yakni bakal isteri dy. korang nak tawu sape? SELENA GOMEZ. Hahaha. Tetap taknak kalah. Semua orang kampung sambut kepulangan kitorang. Kawan2 kitorang pown ade. Maklum la. Anak perantauan yang dah lame tak balik kampung. Haha.

Itu la dy mimpi. Ade indah, ade seram, ade suka, ade duka. Even ade yang mimpi sekeliling dy putih je. Orang kata mimpi mainan tido btol tak. Tapi tak mustahil mimpi adek aku tu jadi kenyataan. Yela. Semua benda yang dy mimpi tu sume benda yang logik. So tak mustahil la. Macam mimpi yang aku nak cerita kat korang ni. Kisah mimpi kawan adek aku. Cai namenye.

Mimpi kawan adek aku:
Cai ni memang sangat rapat ngan arwah atok dy. Sangat manje ngan arwah atok dy. Satu hari, si cai ni mimpi, arwah atok dy datang dlm mimpi dy. Arwah atok dy bagi satu not RM50 terus ke tangan Cai. Itu je dy mimpi. Dy pown pelik la ngan mimpi dy. Okay, habis bab mimpi. Lepas tu, ade la satu hari ni, nenek dy mintak tolong dy poskan duit. Jumlah duit yang nak diposkan tu RM600. Nenek dy dah kire betul2 depan Cai. Memang cukup RM600. Dy pown pegi la ke pejabat pos. sampai di pejabat pos, dy pown isilah borang pos wang. Dy kire2 cukup RM600. dy pown tulis kat borang tu RM600 sahaja. Bila dy bagi duit yang nak dipos tu kat staf kaunter kat situ, staf kaunter tu kire sume sekali jumlah duit ade RM650. Cai pown terkejut. Bile Cai kire balik memang betul ade RM650. Lagi la dy terkejut. So staf kaunter tu kata,
"adek amek Rm50 ni pastu poskan Rm600 ni sebab adek da isi RM600 kat borang ni."
Then baru Cai teringat pasal mimpi dy. arwah atok dy bagi terus ke tangan dy. bukan melalui nenek dy. Yang staf kaunter tu cume penyebab je. Sebab dy yang kire duit tu.



Betul tak aku kata? Tak mustahil an. So, fikir2kan la. maybe antara korang dah ade mimpi yang jadi realiti. Cume perasan atau tak je.
Okay la kawan. need to sleep. Entah ape la mimpi aku malam ni. Hehe.

Adios:D

0 Bicara Yang Arif:

Post a Comment